Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Lovsånger

Av Känslokällan - 25 september 2011 04:10

Lovsånger är nått som jag upplevt har en förlösande kraft.

När man vandrat i mörker kan de vara svårt att ta tillsig undervisning eller råd man liksom stänger av. Men ofta lyckas lovsången lysa igenom mörkret och ljuset kan nå fram till hjärtat.

Har själv upplevt hur lovsången kan va en hjälp då man kommer full av tankar till kyrkan och man har svårt att fokuser, då kan lovsången hjälpa än att fokusera den får en att titta på den som ska ha ens fokus.

Sen är ju lovsången bra som tröst när man behöver påminnas om att man inte är ensam.  Lovsången kan även hjälpa oss och sätta ord på olika böner, tex om renhet om läkedom osv.

Men framför allt är lovsången ett sätt att proklamera vem som är högst och hur mycket vi älskar honom.

Denna första sången är en bön från mitt inre och även om jag inte har kraft att kämpa för att leva på ett sätt som förväntas av mig så ber jag denna bön. Och genom sången/bönen talar jag om för Gud hur mitt hjärta känner innerst inne. Inför honom behöver jag inte ha någon mask utan kan berätta exakt hur jag känner.

Nästa sång handlar om att oavsett hur livets vågor svallar så har jag min trygghet i Gud. Livet kan storma ordentligt men Gud förändras inte och Han står fast.

Sånger kan oxå va som en påminelse från Gud till dig.

De två sista sångerna i detta inlägg handlar om Guds syn på dig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Känslokällan - 8 juni 2013 22:06

I psaltaren 23 beskriver psalmisten hur Gud är med genom livet och leder och beskyddar oss. Han skriver bla " ..om jag än vandrar i dödsskuggans dal så fruktar jag intet ont.." Den senaste tiden har denna vers fått betyda väldigt mycket för mig d...

Av Känslokällan - 12 januari 2013 23:28

Vem vill Gud använda?? 1 kor 1:28 Och det som i världen var svagt, det utvalde Gud, för att han skulle låta det starka komma på skam. Och det som i världen var ringa och föraktat, det utvalde Gud -- ja, det som ingenting var -- för att han...

Av Känslokällan - 12 januari 2013 22:21

  I 5 mosebok 4:29 säger Han ,När du söker mig med hela ditt hjärta, ska du finna mig. Han gömmer sig med andra ord inte utan vill finnas hos oss. Vill stötta och hjälpa oss. Även om vägen är svår så finns Han vid vår sida. Jesaja 43: 2 säger; O...

Av Känslokällan - 12 januari 2013 21:55

Redan i första boken i bibeln i första kapitlet kan vi läsa att Gud skapade människan till sin avbild, till Sin avbild skapade Han henne, till man och kvinna skapade Han dem. Och Gud välsignade dem ....” (1 Mos 1:27-28) Så här börjar hela mänis...

Ovido - Quiz & Flashcards